2022-2023

eTwinning

Go to your eTwinning page.


Computer lab session

Tuesday March 7th 2023

eTwinning - deadline: TODAY

Create a logo for the project. You can do it online or you can write/ draw it and give it to your teacher.

 

The logo should include:

 

● The project´s name (MEET-U)

● Both countries’ name/ flag /landmark (Italy & Spain/ Basque country)

● The school year (2022-23)

 

 

You can look for inspiration on these web pages: 

https://looka.com/onboarding?company_name= 

https://app.logo.com/business-name

https://www.canva.com/templates/?query=logo  https://www.jimdo.com/es/pagina-web/logo-creator/  https://www.logofactoryweb.com/default.asp?lg=en

 

 

Your logo should be simple, creative and concise. Go for it!

Call Mrs. M as soon as you've finished so that she can take a picture of it.


Wednesday February 22nd 2023

A) Grammar - present continuous as future

 

Stiamo per studiare il present continuous (S + am/is/are + V-ing) come espressione del futuro. Pertanto, ripassiamo le forme del present continuous per poi usarle in contesti relativi al futuro. 

  1. Present continuous forms - present continuous as future - future time expressions
  2. Dictionary online
  3. ex1
  4. ex2
  5. ex3
  6. ex4
  7. ex5
  8. ex6
  9. ex7
  10. ex8
  11. ex9
  12. ex10 (il pulsante NEXT è nella barra grigia delle istruzioni, sotto il titolo, si vede poco quindi guardate bene)
  13. ex11 (cliccate show example per vedere un esempio, dovete usare la forma contratta)
  14. ex12 (chiudete il video)
  15. ex13 (chiudete il video)
  16. ex14
  17. ex15

B) Vocabulary - describing people

Anticipiamo i prossimi vocaboli:

  1. ex1
  2. ex2
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5
  6. ex6
  7. ex7
  8. ex8
  9. ex9
  10. ex10
  11. ex11 (difficile, potete usare il dizionario - vedi parte Grammar per il link al dizionario online)

C) Quiz by Mrs. M about town and means of transports:

 Leggete bene le istruzioni!

ISTRUZIONI: Quando il sistema ve lo chiede, inserite il vostro nome, l'iniziale del cognome... NON IL COGNOME, MI RACCOMANDO, la classe 2A: NOMEInizialecognome2A e premete invio. Avete solo due possibilità. Il sistema mi invierà tutti i dettagli della vostra performance.

Wednesday February 8th 2023

Past simple of regular and irregular verbs

 

  1. list of irregular verbs - Past simple BE - Past simple verbs
  2. ex1
  3. ex2
  4. ex3
  5. ex4
  6. ex5
  7. ex6
  8. ex7
  9. ex8
  10. ex9
  11. ex10
  12. ex11
  13. ex12
  14. ex13
  15. ex14

Town and transports (2)

  1. ex1
  2. ex2
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5
  6. ex6
  7. ex7
  8. ex8
  9. ex9
  10. ex10
  11. ex11

 


Wednesday January 25th 2023

Past simple of irregular verbs

 

  1. list of irregular verbs
  2. ex1
  3. ex2
  4. ex3
  5. ex4 programmed by Mrs. M
  6. ex5
  7. ex6
  8. ex7
  9. ex8

Town and transports

  1. ex1
  2. ex2
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5
  6. ex6
  7. ex7
  8. ex8
  9. ex9
  10. ex10
  11. ex11
  12. ex12
  13. ex13

 


Wednesday January 11th 2023

Film and TV programmes

  1. ex1
  2. ex2 magari il suono non va su tutti i PC. Caso mai lo farete a casa.
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5
  6. ex6
  7. ex7

Past simple of regular verbs

  1. explanation
  2. ex1
  3. ex2
  4. ex3
  5. ex4
  6. ex5
  7. ex6

Wednesday December 21st 2022

Activity 1

In collaborazione con il Prof. Rosa, vi chiedo di rispondere a questo questionario anonimo. Grazie
QUESTIONARIO

Activity 2

EXAMPLE

eTwinning

 

Preparo una cartolina di Natale per gli studenti della scuola:

  • apro Power Point and pulisco la slide;
  • salvo subito il file nella cartella coding 2B che si trova sul PC. Se non c'è, la creo scrivendo come nome del file:
    NOME_Inizialecognome_2B_eTwinning;
  • setto lo sfondo come meglio creda;
  • mi ricordo di scrivere a "MERRY CHRISTMAS TO ALL THE STUDENTS IN DBH1 IN IKASBIDEA SCHOOL" e magari aggiungo qualche riga;
  • vado a cercare su google massimo 4 immagini in formato *.png per illustrare la mia cartolina. Copio e incollo nella slide, oppure salvo con nome nella cartella 2Bcoding e poi la inserisco nella slide; 
  • se l'immagine ha uno sfondo, cerco di cancellarlo con il metodo mostrato da Mrs. M in classe;
  • scrivo il mio nome, l'iniziale del mio nome e la classe in fondo alla slide come firma;
  • Salvo!
  • Ultimo passo: vado in File, salva con nome, verifico che la cartella scelta sia quella di 2Bcoding, nella tendina scelgo come formato *.PNG e salvo;
  • avviso Mrs. M che viene subito a salvare il lavoro su chiavetta.

 

Activity 3

Have a nice Christmas holiday

  1. ex 1
  2. ex 2
  3. ex 3
  4. ex 4
  5. ex 5
  6. ex 6
  7. ex 7
  8. ex 8 (read the instructions, do the preparation, listen to the audio, and do all the 4 tasks)

Tuesday December 6th 2022

Grammar

  1. Scheda: was/were tutte le forme
  2. ex1
  3. ex2
  4. ex3
  5. ex4
  6. ex5
  7. ex6
  8. ex7
  9. ex8
  10. ex9
  11. ex10

Vocabulary

  1. ex1
  2. ex2
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5
  6. ex6
  7. ex7

Computer Lab session - October 26th 2022


2021-2022

Compiti delle vacanze

SCADENZA: prima settimana di settembre - inviate lo screenshot dei risultati a Mrs. M via chat privata di Teams.

 

Come fare uno screenshot dal PC: tutorial QUI

 

A) Grammar

  1. exercises 1,2,3 (present continuous vs present simple)
  2. exercises 1,2,3 (was/were)
  3. exercises 1,2,3 (past simple negative and interrogative forms)
  4. exercises 1,2,3 (future)
  5. exercises 1,2,3 (comparatives)
  6. exercise 1 (superlatives)
  7. exercises 2,3 and 4 (quantities)

B) Vocabulary - listening and reading comprehensions

  1. Last summer
  2. murder and alibis
  3. London and New York

I ragazzi con eventuali debiti devono svolgere interamente i compiti assegnati e allegati alla pagella. Non sono tenuti a fare i compiti indicati qui sopra. 

 

Have a nice Summer time!


Lab session - Wednesday June 1st 2022


Lab session - Tuesday May 3rd 2022

A) Grammar

  1. Have to
  2. Must
  3. Must /mustn't
  4. Must/mustn't 2
  5. Must/mustn't (due giochi da fare dopo la spiegazione)
  6. Must, can, have to, mustn't
  7. Mustn't/don't have to
  8. Must/have to
  9. Must/mustn't/have to/don't have to

B) Vocabulary: Chores and introduction to illnesses

  1. Chores 5 (quiz)
  2. Chores 6 (done)
  3. Chores 7 (finish/check my answers)
  4. Chores 8
  5. Illnesses 1
  6. Illnesses 2
  7. Illnesses 3
  8. Illnesses 4
  9. Illnesses 5 (should=dovresti)

Lab session - Friday April 1st 2022

A) Grammar

  1. Comparatives 1
  2. Comparatives 2
  3. Comparatives 3
  4. Comparatives 4 (alla fine cliccare FINISH e poi CHECK MY ANSWERS)
  5. Superlatives 1
  6. Superlatives 2 (listening + 2 exercises)
  7. Superlatives 3 (reading + 4 exercises - call Mrs M to explain it to you)
  8. Superlatives 4
  9. Comparatives/superlatives 1
  10. Comparatives/superlatives2
  11. Comparatives/superlatives 3

B) Next unit Vocabulary introduction: Chores

  1. Chores 1 (alla fine cliccare FINISH e poi CHECK MY ANSWERS)
  2. Chores 2 (listening. Alla fine cliccare FINISH e poi CHECK MY ANSWERS)
  3. Chores 3 (1 esercizio + 1 game)
  4. Chores 4 (1 esercizio + 1 game)
  5. Chores 5 (quiz)

Lab session - Wednesday February 23rd


Lab session - Wednesday December 22nd

  1. Past simple regular verbs 1
  2. Past simple regular verbs 2
  3. Past simple regular verbs 3
  4. Christmas time (alla fine cliccare FINISH e poi CHECK MY ANSWERS)
  5. Christmas vocabulary (alla fine cliccare FINISH e poi CHECK MY ANSWERS)
  6. Christmas memory 1
  7. Christmas memory 2
  8. Christmas crosswords
  9. Spot the differences
  10. Christmas quiz (alla fine cliccare FINISH e poi CHECK MY ANSWERS)
  11. Game 

Le lezioni, le attività interattive, le mappe e le correzioni di alcuni esercizi sono scaricabili da TEAMS